Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Νικητές οι –Έλληνες- Κίκιζας – Κίκιζας! 6/5/2006 6:43 μμ

O 24χρονος Αλέξανδρος Κίκιζας έγινε ο νεώτερος οδηγός που κερδίζει το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, υπό την καθοδήγηση του θείου του Σταύρου, που κάθεται στο δεξί κάθισμα.
Οι συμπαθείς Νορβηγοί Βάλτερ Γιένσεν - Έρικ Πέντερσεν, που εντυπωσίασαν στις ασφάλτινες ε.δ., κατάφεραν τελικά να βρεθούν στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Οι νυχτερινές ε.δ. επέστρεψαν σε ελληνικό αγώνα μετά από καιρό, με τη Lancia Stratos των Μπιανκίνι - Μπαλντατσίνι, που τερμάτισαν τρίτοι, να μας θυμίζει ράλλυ Μόντε Κάρλο της δεκαετίας του '70.
Οι δικοί μας "Στρατισίνο" - ΄"Σίλεφ" δεν πτοήθηκαν από την ατυχία της πρώτης ημέρας και στη συνέχεια κινήθηκαν γρήγορα σε άσφαλτο και χώμα, για να τερματίσουν στην τέταρτη θέση.
Κώστας Αποστόλου - Μιχάλης Κριάδης: Ένα αειθαλές πλήρωμα, που διακρίνεται και σήμερα στους αγώνες. Εφέτος, βρέθηκαν στην πέμπτη θέση της κατάταξης.
Ταχύτατοι στο χώμα, υποχώρησαν όμως στην άσφαλτο οι Βρετανοί Μπρίστοου - Μίτσελ, που κατάφεραν όμως να πλασαριστούν μέσα στην πρώτη εξάδα της γενικής κατάταξης της Sporting.
Ο φετινός αγώνας μας επεφύλασσε ελληνική νίκη στην κατηγορία Sporting, αλλά και σημαντικές ανακατατάξεις στην τελευταία ημέρα του, αφήνοντάς μας αναμφίβολα μια γλυκιά γεύση.

Το 5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έφτασε πλέον στο τέλος του, με τον τερματισμό που διεξήχθη στο Σούνιο. Σίγουρα, θα μείνει στη μνήμη μας σαν ένας ωραίος αγώνας, με υψηλό επίπεδο συναγωνισμού και ευγενούς άμιλλας ανάμεσα στα πληρώματα που στόχευσαν στην ευχαρίστηση, στοιχείο που κατά κάποιο τρόπο πέρασε και στους θεατές, οι οποίοι απόλαυσαν τα περάσματα των πανέμορφων αγωνιστικών, που μεσουρανούσαν τις περασμένες δεκαετίες και σήμερα δείχνουν… να ξαναζούν μέσα από το θεσμό των Ιστορικών αυτοκινήτων.

Μπορεί η σημερινή, τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, να αποτελούνταν μόνο από 4 ε.δ. μήκους 35,47 χλμ., όμως έμελλε να κρίνει τους τελικούς νικητές. Οι Αλέξανδρος Κίκιζας – Σταύρος Κίκιζας με το Ford Escort RS 1600 του 1972, εκμεταλλεύθηκαν τη μεγάλη ατυχία των Τάκη Σκαλτσά – Ανδρέα Περίδη στην προτελευταία ε.δ., τον περίφημο Άγιο Μερκούριο, που πραγματοποιήθηκε με ψιλόβροχο και τερμάτισαν εντέλει στην πρώτη θέση της κατάταξης, αποτέλεσμα που είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο στη σύντομη καριέρα του ταλαντούχου οδηγού. Από την άλλη, είμαστε σίγουροι ποιοι θα κερδίσουν το Όσκαρ ατυχίας του 5ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Ο λόγος, για τους πρωτοπόρους μέχρι την προτελευταία ε.δ. Σκαλτσά – Περίδη, που αντιμετώπισαν πρόβλημα με την αντλία βενζίνης του Ford Escort RS 2000 του 1972, με αποτέλεσμα να χάσουν 12 λεπτά και μαζί τη νίκη, για να περιοριστούν στην 8η θέση.

Στη δεύτερη θέση της κατάταξης, βρέθηκαν οι ταχύτατοι στην άσφαλτο Βάλτερ Γιένσεν – Έρικ Πέντερσεν, που κέρδισαν ακόμη δυο ε.δ. σήμερα, στα πηδάλια μιας προσεγμένης Porsche 911 Carrera RS του 1973. Στο βάθρο όμως, βρέθηκαν και οι Μάρκο Μπιανκίνι – Εμμανουέλε Μπαλντατσίνι, με την πανέμορφη Lancia Stratos του 1974, υλοποιώντας το στόχο τους, που ήταν μια θέση στο βάθρο. Το πλήρωμα από την Ιταλία ήταν σταθερό σε άσφαλτο και χώμα και αθόρυβα, κατάφερε να ανέβει στο πόντιουμ, επωφελούμενο και από την ατυχία των Σκαλτσά – Περίδη. Στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, βρέθηκαν οι δικοί μας «Στρατισίνο» - «Σίλεφ», που με την Porsche 911 SC (1974) της Sportscar διασκέδασαν και με το παραπάνω, κερδίζοντας παράλληλα και δυο ε.δ. σήμερα, εκμεταλλευόμενοι και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους στην άσφαλτο. Πίσω τους, τερμάτισαν οι έμπειροι Κώστας Αποστόλου – Μιχάλης Κριάδης, που με τη δική τους Porsche 911 RS του 1972, οδήγησαν για την ευχαρίστησή τους και σίγουρα το αποτέλεσμα τους αντάμειψε. Τέλος, την πρώτη εξάδα της Sporting συμπλήρωσαν οι Βίνσεντ Μπρίστοου – Νταν Μίτσελ. Οι Βρετανοί, που ήταν ταχύτατοι στο χώμα με το Ford Escort Mexico του 1969, όντας μέσα στην τριάδα, έδειξαν στην άσφαλτο σαν… ψάρια μακριά από το νερό, αφού δε μπορούσαν να ανταγωνιστούν τους αντιπάλους τους και περιορίστηκαν στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Τέλος, στην έβδομη θέση βρέθηκαν οι άξιοι νικητές της κλάσης Β, Όλιβερ Ζιλέ – Φρεντερίκ Χέλφερ. Οι Ελβετοί, που μοιράζονταν μια Alfa Romeo Giulia GTA, όχι μόνο επικράτησαν άνετα στην κλάση τους, αλλά ξεπέρασαν και αρκετά πληρώματα με δυνατότερα αυτοκίνητα.

Στην κατηγορία Regularity, οι αγωνιζόμενοι έχουν τη δική τους μάχη. Αποτελέσματα δεν υπάρχουν ακόμη από την τελευταία ημέρα, ωστόσο για οτιδήποτε νεώτερο υπάρξει από την οργάνωση, το rally.gr θα σας ενημερώσει. Μείνετε συντονισμένοι!

Ανάμεσα στα αξιοσημείωτα της ημέρας, συγκαταλέγεται η καθυστέρηση μισής ώρας του αγώνα, όταν λόγω ανωτέρας βίας διεκόπη για λίγα λεπτά η ροή της πρώτης ε.δ. της ημέρας, ύστερα από έγκριση της οργάνωσης. Σε γενικές γραμμές, το 5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, που με τη σχεδίασή του τιμάει την πολιτιστική μας κληρονομιά, περνώντας από μέρη όπως η Επίδαυρος, το Ζάππειο ή το Σούνιο, ήταν σίγουρα καλύτερο από το περσινό, τόσο σε οργανωτικό επίπεδο, όσο και σε αυτό της προβολής, που αποτελεί μείζον στοιχείο των αγώνων και όχι μόνο. Από εκεί και έπειτα, περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν πολλά και είμαστε σίγουροι πως η 6η έκδοση θα είναι ακόμη πιο βελτιωμένη. Άλλωστε, εχθρός του καλού είναι πάντοτε το καλύτερο. _Ν.Δ.(nodas@4troxoi.gr)

Αναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο www.historic.acropolisrally.gr.

Δηλώσεις πρωταγωνιστών:
Αλέξανδρος Κίκιζας:
Χαιρόμαστε απίστευτα. Όταν ξεκινήσαμε τον αγώνα, ούτε καν περνούσε από το μυαλό μας ότι θα τερματίζαμε στην 1η θέση. Οι ειδικές περνούσαν και η μάχη με τον Τάκη (Σκαλτσά) ήταν πολύ ισχυρή. Η ατυχία του στο Μερκούρη μας έφερε σε αυτή τη θέση. Φυσικά, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον Τάκη και το συνοδηγό του Ανδρέα (Περίδη).

Βάλτερ Γιένσεν:
Ήταν ένας απίστευτος αγώνας. Οι χωμάτινες ε.δ. ήταν ιδιαίτερα σκληρές, ενώ οι ασφάλτινες αρκετά ολισθηρές, αλλά πολύ ωραίες. Οι άνθρωποι εδώ είναι πολύ φιλικοί. Ο επόμενος μας αγώνας είναι στο Βέλγιο.

Μάρκο Μπιανκίνι:
Το ράλλυ ήταν αρκετά καλό. Οι ειδικές πολύ γρήγορες. Στις χωμάτινες καταστρέψαμε συνολικά τρία αμορτισέρ, σε γενικές γραμμές όμως, όλα ήταν καλά.

«Στρατισίνο»
Όλα καλά. Του χρόνου καλύτερα…

Κώστας Αποστόλου:
Ωραίο ράλλυ. Το ευχαριστηθήκαμε πολύ. Το μόνο που θα θέλαμε να επισημάνουμε είναι ότι τα επόμενα Ιστορικά Ακρόπολις να έχουν πιο μικρές απλές διαδρομές.

Τάκης Σκαλτσάς:
Συγχαρητήρια στον Αλέξανδρο (Κίκιζα) για την πραγματικά καλή του οδήγηση σε όλες τις ειδικές. Εμείς, δυστυχώς, ήμασταν πολύ άτυχοι, αλλά αυτά συμβαίνουν στους αγώνες. Του χρόνου πάλι!. Του χρόνου πάλι!
H αλληλεγγύη και η ευγενής άμιλλα ήταν φανερή ανάμεσα στους μεγάλους πρωταγωνιστές Τάκη Σκαλτσά και Αλέξανδρο Κίκιζα, γεγονός που φαινόταν σε όλο τον αγώνα, καθώς και στις δηλώσεις τους. Εύγε!
Πανέμορφη η εικόνα των ιστορικών αυτοκινήτων χθες το μεσημέρι στο Ναύπλιο , που φιλοξένησε τη μακροσκελέστερη ανασυγκρότηση του αγώνα, η οποία είχε διάρκεια 6 ωρών, ώστε τα πληρώματα να αγωνιστούν σε νυκτερινές ε.δ.
Κύριοι, συγχαρητήρια!