 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Ολοταχώς για ελληνική νίκη!
|
6/5/2006 12:12 πμ
|
|
|
|
 |
Πολύ κοντά στην επίτευξη του μεγάλου στόχου τους, βρίσκονται οι Τάκης Σκαλτσάς - Ανδρέας Περίδης. |
|
 |
Παρόλες τις ατυχίες, η επίδοση των Αλέξανδρου και Σταύρου Κίκιζα παραμένει εξαιρετική. |
|
 |
Πολύ κοντά στην κατάληψη μιας θέσης στο βάθρο βρίσκονται οι Βάλτερ Γιένσεν - Έρικ Πέντερσεν. |
|
 |
Προσπάθησαν για την τρίτη θέση οι Μπιανκίνι - Μπαλντατσίνι, ωστόσο στην άσφαλτο οι νορβηγοί δεν τους άφησαν περιθώρια. |
|
 |
Σταθερότατη απόδοση από τους Κώστα Αποστόλου - Μιχάλη Κριάδη, παρά την άτυχη στιγμή στην τελευταία ε.δ. |
|
 |
Οι Τούρκοι Τοκσάν - Βιρτογάν, προηγούνται στην Regularity, με μια Porsche 930 Turbo. |
|
Ο μεγάλος συναγωνισμός για πολλές θέσεις μέσα στην πρώτη δεκάδα, αλλά και το προβάδισμα που έχουν αποκτήσει οι Τάκης Σκαλτσάς – Ανδρέας Περίδης για τη νίκη, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του αγώνα, στην κατηγορία Sporting.
Το αγωνιστικό μενού της σημερινής, 2ης ημέρας του 5ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, περιελάμβανε 7 ε.δ. μήκους 71,76 χλμ. Η ημέρα ξεκίνησε με τα πληρώματα να αγωνίζονται σε 3 χωμάτινες διαδρομές, για να περάσουν το μεσημέρι στην άσφαλτο. Αφού στην Επίδαυρο οι μηχανικοί των πληρωμάτων έδωσαν τη δική τους μάχη με τα χρονόμετρα για να καταφέρουν να μετατρέψουν τα χωμάτινα αγωνιστικά σε ασφάλτινα μέσα σε 30 λεπτά, στη συνέχεια, όλοι οι αγωνιζόμενοι (Sporting & Regularity) κατευθύνθηκαν στο Ναύπλιο, όπου μετά από μια, υπερβολικά μεγάλη ανασυγκρότηση 6 ωρών, βρέθηκαν να αγωνίζονται σε ακόμη 3, νυχτερινές, ασφάλτινες ε.δ, στοιχείο που έφερε στις μνήμες όλων αγώνες της δεκαετίας του '70 και του '80.
Το τέλος της ημέρας, βρήκε τους Τάκη Σκαλτσά – Ανδρέα Περίδη στην κορυφή. Οι πρωταθλητές των δυο τελευταίων ετών, ξεκίνησαν δυνατά, στα πηδάλια του Ford Escort RS 2000 αφού είχαν να αντιμετωπίσουν τους Αλέξανδρο και Σταύρο Κίκιζα, οι οποίοι με το δικό τους Ford Escort RS 1600, κινούνταν ταχύτατα, κερδίζοντας μια ε.δ. Τα δυο πληρώματα, εναλλάσσονταν στην κορυφή, όντας σε δικό τους αγώνα, ειδικά όσο το πεδίο… μάχης βρίσκονταν στο χώμα, μέχρι και την 12 ε.δ. Στην επόμενη, ο 24χρονος Κίκιζας έκανε ένα μικρό λάθος, αφού «έχασε» μια φουρκέτα και αναγκάστηκε να βάλει όπισθεν για να συνεχίσει. Αυτό, σήμανε ουσιαστικά την αρχή της κυριαρχίας του Σκαλτσά, ο οποίος χωρίς να πιεστεί διατήρησε την πρωτοπορία μέχρι το τέλος του σκέλους, κερδίζοντας συνολικά 4 ε.δ. Στα παραπάνω, ήρθε να προστεθεί και μια μικροέξοδος του Κίκιζα στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, όταν σε μια δεξιά στροφή με γαρμπίλι, ο ταλαντούχος οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου προσωρινά και παράλληλα τυφλώθηκε από τα φλας κάποιων φωτογράφων, με αποτέλεσμα πλέον η διαφορά να βρίσκεται στα 42 δλ.
Μάχη είχαμε αρχικά και για την τρίτη θέση. Βλέπετε, οι συμπαθείς Νορβηγοί Βάλτερ Γιένσεν – Έρικ Πέντερσεν, τα βρήκαν σκούρα στο χώμα με την Porsche 911 Carrera RS και βρέθηκαν να απειλούνται από τους Ιταλούς Μάρκο Μπιανκίνι – Εμμανουέλε Μπαλντατσίνι, που με τη Lancia Stratos πραγματοποίησαν καλούς χρόνους στο χώμα. Όμως, μόλις ο αγώνας επέστρεψε στην άσφαλτο, οι Νορβηγοί πίεσαν την Porsche τους και αφού κέρδισαν 2 ε.δ. δημιούργησαν μεγάλη διαφορά από τους αντιπάλους τους, που εντέλει παρέμειναν στην τέταρτη θέση. Στην πέμπτη θέση, βρίσκονται μετά από σταθερό αγώνα, οι Κώστας Αποστόλου – Μιχάλης Κριάδης, με Porsche 911 RS, που είχαν πάντως και αυτοί τη στιγμή τους στην τελευταία ε.δ., ακριβώς στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο με τον Κίκιζα. Πίσω τους, σε απόσταση 15 δλ. έχουν ανέβει οι δικοί μας «Στρατισίνο» – «Σίλεφ», οι οποίοι συνέχισαν και σήμερα την ανοδική τους πορεία, με την Porsche 911 SC, αφού βρίσκονταν σταθερά μέσα στην πρώτη εξάδα των χρόνων στις ειδικές διαδρομές, σε όλο τον αγώνα ως τώρα. Μόλις 1 δλ. πίσω από τους «Στρατισίνο» – «Σίλεφ», βρίσκονται οι Βίνσεντ Μπρίστοου – Νταν Μίτσελ, με Ford Escort Mexico. Το πλήρωμα από τη Βρετανία, σημείωσε χρόνους μέσα στην πρώτη τριάδα στο χώμα, έχοντας φτάσει μέχρι και την πέμπτη θέση γενικής, αλλά στην άσφαλτο υποχώρησε, για να βρεθεί εντέλει στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Σημαντικότερη εγκατάλειψη της ημέρας, αυτή των Γερμανών Μάικλ Στόσχεκ – Φρεντ Μπέρσεν με Porsche 911 RS, από έξοδο στη 12η ε.δ. του αγώνα.
Στην Regularity, μετά το δεύτερο σκέλος, καλύτεροι στους… υπολογισμούς είναι οι Τούρκοι Ερντάλ Τοκσάν – Βισντάν Βιρντογάν, οι οποίοι μοιράζονται μια Porsche 930 Turbo, έχοντας 52,7 βαθμούς ποινής. Πίσω τους, βρίσκονται οι Κύπριοι Στέλιος Βανέζος – Γιώργος Κοτζαμάνης με MG B Roadster και 61,9 βαθμούς ποινής, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Ηλίας Παπαλεξάνδρου - Ευτύχιος Ευτυχιάδης με Fiat 128 3P Berlinetta, έχοντας συνολικά 62 βαθμούς ποινής. Τέλος, την πεντάδα συμπληρώνουν οι Γιάννης Κατσαούνης - Μαθιός Μανσόλας (Ford Mustang Shelby), με 66,6 βαθμούς ποινής και Τζιανμαρία Αγκέμ - Ροσέλα Κόντι (Lancia Fulvia Rallye HF), που έχουν συγκεντρώσει 70,8 βαθμούς ποινής.
Μπορεί η πλάστιγγα στην κορυφή της Sporting να έχει γείρει προς τους Σκαλτσά – Περίδη, ωστόσο αυτό δε σημαίνει επ’ ουδενί λόγω πως το ενδιαφέρον του αγώνα έχει χαθεί. Ακόμη, μαίνονται πολλές μάχες ενώ, μετά τις 4 ε.δ. που απομένουν αύριο, τα πληρώματα θα φτάσουν στην Αθήνα, αφού πρώτα πραγματοποιήσουν γνωστές ε.δ., όπως ο η Ψάθα, η Ριτσώνα, ο Άγιος Μερκούριος και ο Άγιος Κωνσταντίνος. Αύριο λοιπόν, η πρώτη ε.δ. του σκέλους, Ψάθα, θα ξεκινήσει στις 11:10, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο θα τερματίσει τον αγώνα στο Σούνιο, στις 16:40.
Μη χάσετε λοιπόν την ευκαιρία για μια βόλτα στην εξοχή της Αττικής και της Βοιωτίας, παρέα με αγωνιστικούς ήχους μια παλαιότερης, αλλά όχι τόσο μακρινής, εποχής. _Ν.Δ.(nodas@4troxoi.gr)
Αναλυτικά αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε στο www.historic.acropolisrally.gr.
Δηλώσεις πρωταγωνιστών:
Τάκης Σκαλτσάς:
Ήταν λίγο περίεργο το βράδυ αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά. Στην δεύτερη ε.δ. είχαμε πρόβλημα με τα φώτα, αλλά δεν χάσαμε πολύ χρόνο. Στο Φενεό μπορώ να πω ότι φοβήθηκα λίγο και δεν πήγαμε όπως θα έπρεπε, αφού υπήρχαν αρκετά χώματα μέσα στην ε.δ. Τώρα πια είμαστε πιο άνετοι και πιστεύω ότι η διαφορά που έχουμε κάνει, δεν καλύπτεται, αν όλα πάνε καλά.
Αλέξανδρος Κίκιζας:
Μία έξοδος στην τελευταία ειδική, στο Φενεό, μας ανάγκασε να χάσουμε αρκετό χρόνο. Αυτό προήλθε από χώματα που υπήρχαν στο εσωτερικό μίας δεξιάς στροφής, ενώ ταυτόχρονα τυφλωθήκαμε από τα φλας κάποιων φωτογράφων. Στις χωμάτινες ε.δ. τα πήγαμε καλά. Οι νυχτερινές ήταν ωραίες, αλλά δύσκολες αφού οδηγούσαμε πρώτη φορά βράδυ. Αύριο ελπίζουμε να διατηρήσουμε τη 2η.
Βάλτερ Γένσεν:
Στις χωμάτινες ειδικές δεν ήμασταν αρκετά ταχείς. Είναι πολύ σκληρές ειδικές και υπήρχαν πολλές πέτρες μέσα στη διαδρομή. Η συνέχεια ήταν καλύτερη για μας, αφού ανακτήσαμε το ρυθμό μας. Αύριο θα προσπαθήσουμε να κατακτήσουμε τη 2η θέση. Πάντως είναι ένας πολύ σκληρός αγώνας και οι χωμάτινες ειδικές ταιριάζουν καλύτερα στα Ford Escort από κάθε άλλο αγωνιστικό.
Μάρκο Μπιανκίνι:
Ξεκινήσαμε καλά στις χωμάτινες ειδικές, στη συνέχεια, όμως, στις νυχτερινές, είχαμε κάποια προβλήματα με τα φώτα με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο. Στόχος μας είναι να τερματίσουμε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης και στην 1η της κατηγορίας μας.
Κώστας Αποστόλου:
Είχαμε μια έξοδο στην τελευταία ε.δ. η οποία μας στοίχισε αρκετό χρόνο. Αυτό προήλθε από το γαρμπίλι που υπήρχε σε μία δεξιά στροφή, αλλά και από τα φλας κάποιων φωτογράφων, που μας τύφλωσαν.
"Στρατισίνο":
Όλα καλά! Ελπίζουμε του χρόνου, ο αγώνας να περιλαμβάνει και χωμάτινες –βραδυνές- ε.δ., αφού αυτό είναι το νόημα του Ακρόπολις. Επιπλέον, πιστεύω ότι και αυτός ο αγώνας όπως και όλοι οι άλλοι, πρέπει να γίνονται Παρασκευή και Σαββατοκύριακο, αφού μόνο αυτές τις μέρες μπορούν να βρίσκονται οι θεατές στα βουνά για να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες των πληρωμάτων.
|
|
|
 |
Πέρασε πολύς καιρός από τότε που υπήρχαν νυκτερινές ε.δ. σε κάποιον ελληνικό αγώνα. Στην τελευταία νυχτερινή ε.δ. του σκέλους, οι δικοί μας "Στρατισίνο" - "Σίλεφ", κατάφεραν να ανέβουν στην έκτη θέση, πιστοποιώντας την σταθερή τους επίδοση σε όλο τον αγώνα, παρά τη χθεσινή ατυχία. |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
|
|
|