Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / Αρθρο

Με μια ματιά 25/4/2006 4:29 μμ

Ζουν για τον αγώνα οι θεατές του αγώνα της Αργεντινής. Λατινοαμερικάνικο ταμπεραμέντο!
Αρκετή άσφαλτο, χιόνι και πάγο είδαμε από την αρχή της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και πλέον έχει έρθει η ώρα για να επιστρέψει o θεσμός στο φυσικό του χώρο, το χώμα. Με το Πρωτάθλημα και τις βαθμολογίες να έχουν πάρει μορφή, αυτό που έχει σημασία τώρα είναι να δούμε αν οι επιδόσεις των οδηγών στο χώμα είναι ικανές να αλλάξουν τις ήδη διαμορφωμένες ισορροπίες. Ο Sebastien Loeb εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο αυτό το γεγονός και κερδίζοντας τους τρεις από τους πέντε πρώτους αγώνες της χρονιάς, έχει πάρει ήδη μία σημαντική διαφορά από τον Marcus Gronholm. Ο Φιλανδός, που ξεκίνησε ιδανικά κάνοντας το 2 στα 2 στην αρχή της χρονιάς, υποκλίθηκε στη συνέχεια στο ταλέντο του Loeb, με μοναδικό στόχο να παραμείνει σε απόσταση βολής από τον μικρόσωμο γάλλο. Στο χώμα, πλέον, ο Marcus θα είναι στο στοιχείο του και με όπλο του το Ford Focus WRC μοιάζει ικανός για το καλύτερο. Όμως, αυτό που δεν μπορεί να υπολογίσει ο Φιλανδός είναι η μοναδική ικανότητα του Loeb να αποφεύγει το λάθος, που σε συνδυασμό με την εκνευριστική αξιοπιστία της Xsara, δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε απώλεια από πλευράς Φιλανδού.

Όσοι λένε, ότι αν πας στην Αργεντινή, δύσκολα επιστρέφεις, μάλλον έχουν δίκιο...
Ακόμα ένα ερωτηματικό; Ο Petter Solberg και το Subaru Impreza. Οι επιδόσεις του ιαπωνικού αυτοκινήτου στην άσφαλτο ήταν κάκιστες, την ώρα που τα ελαστικά της Pirelli ήταν σαφώς υποδεέστερα από αυτά της BF Goodrich. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έντονο κλίμα εκνευρισμού στην ομάδα, αλλά και την απώλεια βαθμών από την πλευρά του Νορβηγού, που πλέον μοιάζει αδύνατο να διεκδικήσει τον τίτλο. Στο Μεξικό, την μοναδική χωμάτινη συνάντηση του θεσμού ως τώρα, ο συνδυασμός αποδείχθηκε ανταγωνιστικός, αν και πιο αργός από των Loeb και Gronholm. Από εκεί και πέρα, απομένει να δούμε πόσο εύκολα θα ανακάμψει η ομάδα γενικότερα και αν θα μπορούν τα Impreza να είναι ταχύτερα από αυτοκίνητα ικανών ιδιωτών. Στην Αργεντινή, η επιλογή των ελαστικών έχει και πάλι ιδιαίτερη σημασία, ενώ τα αυτοκίνητα θα πρέπει να ξεπεράσουν και το υψομετρικό πρόβλημα που προκαλεί απώλεια ιπποδύναμης. Πρόκληση για τους τεχνικούς, αλλά και τους οδηγούς.

Ουσιαστικά, απομένει να δούμε αν στους «δύο χωράει τρίτος», και σε τελική ανάλυση, αν χωράει έστω και δεύτερος στην μάχη του τίτλου._Π.Τ.(panost@4troxoi.gr)

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 77
Εργοστασιακές συμμετοχές: 10
Οδηγοί FIA 2: 3
Συμμετέχοντες Κατηγορίας Παραγωγής: 13
Συμμετέχοντες Κατηγορίας JWRC: 4

Ο Solberg έχει τους "πιστούς" του στην Αργεντινή και απομένει να δούμε αν θα τους ευχαριστήσει!
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
Καταρχήν η βάση και το αρχηγείο του αγώνα. Πλέον, η εκκίνηση, ο τερματισμός, το service park, το γραφείο Τύπου και το κέντρο της οργάνωσης, μεταφέρθηκε από την Villa Carlos Paz, στο Feriar Complex, δίπλα στο στάδιο της Cordoba. Για πρώτη φορά, ένας αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα προσμετράει σε τρεις κατηγορίες, αφού εκτός από το WRC, θα μπορούν αν διεκδικήσουν βαθμούς και οι συμμετέχοντες στο PWRC και το JWRC. Καινούργια θα είναι και η σούπερ ειδική του αγώνα, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο στάδιο της Cordoba, μάλιστα δύο φορές. Όσον αφορά τις ειδικές διαδρομές, δύο θα γίνουν σε αντίθετη φορά σε σχέση με πέρσι, ενώ οι υπόλοιπες θα παραμείνουν σχεδόν απαράλλαχτες.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ: 1.474,82 χλμ.
Αριθμός ε.δ.: 22
Συνολικά χλμ ε.δ.: 351,44 χλμ.
Μεγαλύτερη ε.δ.: 23,28 χλμ. (ε.δ. 3/13)
Μεγαλύτερο υψόμετρο σε ε.δ.: 2.195 μέτρα (ε.δ. 20)
Οδόστρωμα: Χώμα
Service Park: Ένα, Feriar Complex
Πανηγυρική εκκίνηση: Πέμπτη 27 Απριλίου 20:00 μμ
Τερματισμός: Κυριακή 30 Απριλίου 13:28 μμ
Σούπερ Ειδική: Mία στο στάδιο της Cordoba
Περιορισμοί: Το αμάξωμα και ο κινητήρας θα είναι ίδιοι με αυτούς που χρησιμοποιήθηκαν στο Ράλλυ του Μεξικό.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2005 - Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen Xsara WRC
(86.79 χλμ.)
2004 - Carlos Sainz/Marc Marti, Citroen Xsara WRC
(87.17 χλμ.)
2003 - Marcus Gronholm/Timo Rautiainen, Peugeot 206WRC
(89.34 χλμ.)
2002 - Carlos Sainz/Luis Moya, Ford Focus WRC (87.02 χλμ.)
2001 - Colin McRae/Nicky Grist, Ford Focus WRC (90.45 χλμ.)
2000 - Richard Burns/Robert Reid, Subaru Impreza WRC
(88.60 χλμ.)
1999 - Juha Kankkunen/Juha Repo, Subaru Impreza WRC
(92.24 χλμ.)
1998 - Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki, Mitsubishi
Lancer Evolution (91.50 χλμ.)

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

KRONOS TOTAL CITROEN WORLD RALLY TEAM (M1)
Οι Sebastien Loeb και Xavier Pons, θα αποτελέσουν και πάλι το δίδυμο της γαλλικής ομάδας. Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη και αυτό που θέλει είναι να μην αφήσει στους αντιπάλους του το ενδεχόμενο αντίδρασης στις επιδόσεις του. Σίγουρο, με όπλο του την αξιοπιστία της Xsara θα αποτελέσει έκπληξη αν δεν κερδίσει. Από εκεί και πέρα, ο Pons, πρέπει να αποδείξει ότι είναι καλύτερος από τον συμπατριώτη του Dani Sordo, ο οποίος και έχει κλέψει τις εντυπώσεις από την αρχή της χρονιάς. Μάλιστα, το δύσκολο μέρος για τον Sordo έχει περάσει, αφού η Xsara του έφτασε εγκαίρως στην Αργεντινή από την Κορσική. Βλέπετε, το αυτοκίνητο που συμμετέχει είναι το ίδιο σε όλους τους αγώνες. Ακόμα, αξίζει να σημειώσουμε ότι επιβεβαιώθηκε η συμμετοχή του περσινού Πρωταθλητή του JWRC και στη Σαρδηνία.

BP-FORD WORLD RALLY TEAM (M1)
Οι Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen θα οδηγήσουν, όπως είθισται, τα δύο Focus WRC προδιαγραφών 2006 με στόχο να διατηρήσουν, και γιατί όχι, να δώσουν την πρωτοπορία στην Ford στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Gronholm δεν έχει περιθώρια απώλειας, ενώ είναι φανερό ότι θέλει να τριπλασιάσει τις φετινές του νίκες. Αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις του ίδιου στο χώμα, και μάλιστα στον συγκεκριμένο αγώνα, σε συνάρτηση με αυτές του Focus, τότε δεν είναι απίθανο να πανηγυρίσει την πρώτη του φετινή νίκη στο χώμα. Παράλληλα, ο Hirvonen έχει την ταχύτητα στο χώμα και απομένει να δούμε αν θα καταφέρει να τερματίσει ψηλά στην γενική. Και τα δύο αυτοκίνητα, θα είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που αγωνίστηκαν οι δύο οδηγοί στο Μεξικό.

SUBARU WORLD RALLY TEAM (M1)
Και στην ιαπωνική ομάδα, οι δύο πρώτοι οδηγοί θα αγωνιστούν με τα Impreza 2006 που χρησιμοποίησαν και στο Μεξικό. Ο Petter Solberg και ο Chris Atkinson, δεν έχουν κανένα περιθώριο όχι απλά απώλειας βαθμών, αλλά και ουσίας. Και το εννοούμε; Επειγόντως, στην ιαπωνική ομάδα πρέπει να αντιστρέψουν το βαρύ κλίμα. Οι κακές επιδόσεις ως τώρα, έχουν φέρει γκρίνια στην ομάδα. Ο Solberg δηλώνει ότι πλέον δεν υπάρχει δικαιολογία και θα «πυροβολήσει» από την πρώτη ειδική, χωρίς να σκέφτεται τίποτα άλλο, ενώ ο Atkinson πρέπει να εντυπωσιάσει, αλλά και να συλλέξει βαθμούς. Η ουσία είναι ότι παραδοσιακά η Subaru είναι καλύτερη στο χώμα, ενώ και η ψαλίδα μεταξύ BF Goodrich και Pirelli είναι σαφώς μικρότερη σε αυτές τις επιφάνειες. Μάλιστα, η ομάδα πραγματοποίησε πριν από λίγες μέρες δοκιμές στην Σαρδηνία, οι οποίες και είχαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Αυτό που απομένει να δούμε αν αυτά φανερωθούν και στις ειδικές διαδρομές.

OMV PEUGEOT NORWAY (M2)
Και πάλι το γνωστό δίδυμο με τους Manfrend Stohl και Henniong Solberg θα έχουν την ευκαιρία οι φίλοι των αγώνων να ξαναδούν στις ειδικές διαδρομές. Ο Αυστριακός οδηγός, που έχει λάβει μέρος σε όλους τους αγώνες μέχρι στιγμής, θα γιορτάσει στην Αργεντινή την 100η του εκκίνηση σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όντας ο 16ος στην ιστορία του θεσμού που καταφέρνει κάτι τέτοιο, ο πρώτος Αυστριακός, αλλά και ο δεύτερος από όσους συμπεριλαμβάνονται σε αυτή τη λίστα, που δεν έχει καταφέρει να κέρδισε έναν αγώνα του WRC. Ο Henning Solberg, από την πλευρά του, επανέρχεται μετά από απουσία τριών αγώνων στο μπάκετ του 307 και σίγουρα θα χρειαστεί μία μικρή περίοδο προσαρμογής. Πάντως στο χώμα έχει την ικανότητα να διακριθεί.

STOBART-VK M-SPORT FORD RALLY TEAM (M2)
Παρών στον αγώνα και η ομάδα του Paul Stobart, με δύο Ford Focus RS WRC ’04, σε αντίθεση με την ομάδα της Red-Bull Skoda, που δεν θα δώσει το παρών. Τα αυτοκίνητα, θα είναι επίσης ακριβώς τα ίδια με αυτά που οδήγησαν αμφότεροι οι δύο οδηγοί στο Μεξικό. Ο Mathew Wilson, θα προσπαθήσει για ακόμα μία φορά να αποκομίσει πολύτιμες εμπειρίες από έναν αγώνα που δεν γνωρίζει, αν και είναι σίγουρο ότι στο χώμα θα είναι ταχύτερος από ότι στην άσφαλτο. Ο Luis Perez Companc από την πλευρά του, θα οδηγήσει για δεύτερη φορά το «εργοστασιακό» Focus, μετά το Μεξικό, και μάλιστα στον αγώνα της πατρίδας του. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι είναι ο πρώτος Αργεντινός οδηγός που έχει δηλωθεί από εργοστασιακή ομάδα μετά το 1992. Τότε, η Lancia με τις Deltona στα χρώματα της Martini είχε δηλώσει τον αείμνηστο Jorge Recalde.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟ PWRC ΚΑΙ ΤΟ JWRC
Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, ένας αγώνας θα προσμετράει και στις δύο κατηγορίες, στο Παραγωγής και στο Πρωτάθλημα Νέων! Στην μικρή κατηγορία, οι Per Gunar Andersson, έχοντας λάβει και μέρος πέρσι στον αγώνα, πάνε στην Αργεντινή για να διεκδικήσουν εύκολους βαθμούς, στην προσπάθεια κατάκτησης του τίτλου, αναλογιζόμενοι τον μειωμένο ανταγωνισμό. Εκτός των δύο τους, που θα συμμετάσχουν με Swift S1600, το παρών θα δώσουν και οι Patrick Sandel και Jan Molder, με Clio και Fiesta S1600, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, στην κατηγορία Παραγωγής, ο Nasser Al Attiyah, χωρίς να έχει κερδίσει αγώνα, πάει στην Αργεντινή πρώτος στην βαθμολογία. Μάλιστα, ο οδηγός από το Κατάρ, κέρδισε πριν από λίγες μέρες και το Ράλλυ του Ομάν, που προσμετράει στο Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού. Φαβορί για τη νίκη, όμως, είναι ο Toshihiro Arai, ο οποίος ήταν και ο νικητής στον αγώνα του Μεξικό και έχει έναν αγώνα λιγότερο από τον Al Attiyah. Βέβαια, το έργο του δεν θα είναι εύκολο, αφού μπροστά του εκτός από τον Mirco Baldacci, θα βρει και την «εθνική Αργεντινής» με τους Marco Ligato, Sebastien Beltran και Gabriel Pozzo, στα πηδάλια τριών Mitsubishi Lancer EVO IX. Πρώτη εμφάνιση στο θεσμό θα κάνει για φέτος, ο Aki Teiskonen με Subaru Impreza, o οποίος πέρσι είχε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, σε όποιον αγώνα έλαβε μέρος.

Επίσημο site του αγώνα: www.rallyargentina.com
E-mail: info@rallyargentina.com
Press Office E-mail: press@rallyargentina.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Επίσης, στις σελίδες του rally.gr μπορείτε να δείτε και τη βαθμολογία
Πέρσι, ο συνδυασμός Loeb-Xsara κυριάρχησε στην Αργεντινή και αν το επαναλάβει και φέτος, δεν θα μας προκαλέσει καθόλου εντύπωση.